Vilken jobbig dag 😱

IgĂ„r nĂ€r Gustaf var ute med Joschi och kasta pinne med honom sĂ„ kom Joschi upp och allt var bra, nĂ„gra minuter senare ser jag att nĂ„got Ă€r fel, han gĂ„r fel, han ser inte ut att mĂ„ alls bra och han piper. 
Vi bĂ€ddar fint till honom och lĂ„ter han ligga dĂ€r och vila. PĂ„ natten vaknar jag av att Joschi skriker av smĂ€rta, jag gĂ„r till honom och hela hans kropp skakar. Hans ögon gĂ„r inte att beskriva, han har sĂ„ ont. Joschi sĂ€ger inte till i första laget utan han har tillomed knĂ€ck av en tand utan att sĂ€ga ett ljud sĂ„ jag förstĂ„r att han har riktigt riktigt ont. 

Imorse nĂ€r jag vaknar var de inte bĂ€ttre, snarare vĂ€rre. Han ser nedsjunken ut, piper av smĂ€rta och har svansen mellan benen. Jag ringer djursjukhuset i Trelleborg och fĂ„r tid en timme senare, vĂ€l inne pĂ„ djursjukhuset sĂ„ undersöker hon knappt honom förrens hon sĂ€ger att han har allvarlig smĂ€rta och vi mĂ„ste direkt Ă„ka till Helsingborg. Vi Ă„ker in akut och kommer före alla akutfall för Joschi var den mest akuta, en vĂ€ldigt duktig lĂ€kare undersökte honom och han skulle ligga kvar dĂ€r över natten. 

Mitt mammahjĂ€rta gör sĂ„ ont, jag ser hur ont min hund har. Det Ă€r jobbigt att vara utan honom. Jag ringde till djursjukhuset för att höra hur det var med honom och han var vĂ€ldigt stressad sĂ„ dom hade fĂ„tt ge honom lugnande. Dom ringer mig imorgon för att berĂ€tta hur dom tĂ€nkt gĂ„ vidare, 

Det var förskolemöte klockan 17.30 idag, men jag kunde knappt koncentrera mig pĂ„ vad dom sa för mina tankar var bara hos Joschi. Älskade hund, bli frisk ❀ vi behöver dig i vĂ„ra liv.  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

0 kommentarer